Travels 2.0 Mt Gambier to Canberra

17 februari 2017 - Bentleigh East, Australië

G'day!

Even een kleine update vanuit Canberra. We zitten hier op een soort 50+ camping tussen de ‘avontuurlijke’ mensen die toch op een luxe camping willen. Afgelopen dagen hebben we weer genoeg meegemaakt. Maandagochtend trapten we af in Mt Gambier. Afscheid nemen van mijn gastgezin, snik snik :( Vol goede moed op weg naar het bedrijf waar we eventjes in de ’shed’ hebben gekeken en daarna naar Wattle Range om te kijken bij het aardappels rooien, we mochten zelfs een rondje mee ;) We touren rustig naar Robe, en daar aangekomen hebben we dus een lekke band. Nou wij bellen naar de office van de camperverhuur, maar ja duurt lang, en duurt lang. Uiteindelijk is het gefixt en kunnen we verder. Helaas is het al zo laat dat we niet meer naar Victor Harbor kunnen zoals gepland, dus we rijden richting Adelaide. In Tailem Bend parkeren we onze camper langs de weg en overnachten daar. De volgende dag kunnen we al om 10 uur op onze camperplaats in Adelaide, waar we ook stipt op tijd arriveren. We wandelen door Adelaide en bezoeken het ‘National South Australian Museum’ en bekijken winkeltjes. De volgende dag rijden we richting Mt lofty, we willen daar gaan wandelen, maar het is zo steil dat we halverwege maar weer omkeren terug naar de auto. Al die wandelingen zijn namelijk trails, wat inhoud dat je hetzelfde stuk weer terug moet lopen… Dan gaan we de Barossa in en beginnen enthousiast aan de wijnproeverijen, maar ja serieus ik was al koekieloekie na de eerste wijnboer geloof ik. Want ja je proeft in korte tijd 4 soorten wijn ofzo! We koersen richting Mildura om daar te overnachten, we hadden een gratis camperplaats gezien maar het kostte nogal wat moeite om op de juiste plek te komen. Het was namelijk in een natuurpark en er waren nogal grote gaten in de wegen daar gespoeld dus we konden niet overal langs.  Afgelopen donderdag hebben we vooral auto gereden, van Mildura naar Canberra (800km) onderweg hebben we wel wat korte stapjes gemaakt, onder andere bij Yarra station, dat was een oud vee station zoals dat jaren geleden ging. Vandaag dus Canberra waarbij we  de War Memorial hebben bekeken en het parliament house, Vervolgens hebben we de halve stad afgezocht naar het winkelcentrum, nou je begrijpt al dat stelde dus niet zoveel voor, vandaar dat we het niet konden vinden. Verder beetje in het zwembad gelegen want het is elke dag zo warm, niet normaal. Altijd boven 30 graden. Op dit moment zijn er weer allemaal bushfires, ook hier bij Canberra dus morgen gaan we maken dat we weg komen!

Het eerste stuk van de reis, tja al die avonturen horen jullie wel als ik weer thuis kom. Verhalen over lekkende gasleidingen, per ongeluk op 4 Wheel Drive tracks rijden etc.

zonnesteek-felle-groetjes!

ps. we hebben maar 200 mb internet tot onze beschikking dus foto’s komen wel een keer.

1. Marjolein:
    17 februari 2017
    Klinkt goed, en aan zon geen gebrek! Die wijnproeverij had k ook wel willen meemaken :)
    Enjoy! Kusjes
  2. Jenny:
    17 februari 2017
    Dat klinkt wel als een heerlijke trip! Geniet er nog van en we zullen je wel weer wijn leren drinken als je terug bent! ;) xxx
  3. Anne:
    17 februari 2017
    Haha, oh heerlijk Nella, klinkt goed!! 'Helemaal koekieloekie', wat een prachtige uitspraak, die ga ik onthouden.
    Geniet ervan he, en vlucht inderdaad maar snel bij de bushfires vandaan! Knuffel!
  4. Marlies:
    21 februari 2017
    Heerlijk! Nice picture van jullie 3 :) Leuk joh.