The very last bit

1 maart 2017 - Melbourne Airport, Australië

G'day mate

Dit is denk ik het laatste reisverhaal. Op dit moment zit ik op Melbourne Airport te wachten tot we kunnen boarden. De afgelopen dagen hebben we niet meer zoveel uitgevoerd. We hebben Bairnsville en Paynesville bekeken en daar een koala trail gewandeld. Verder boerenmarkt bezocht en de plaatselijke kerk. Via Nowa Nowa en Moe zijn we richting Melbourne gereden en vlak voor Melbourne ergens nog overnacht op een grasveld naast het tankstation. Maandagochtend naar Melbourne gereden en de campervan ingeleverd, ingecheckt in het hostel. Afgelopen dagen hebben we door Melbourne gehobbeld waar het dus echt belachelijk heet was (+30 graden) dus we hebben niet veel gedaan behalve wat winkelen, botanische tuinen bekeken, queen victoria markets, docklands. Nou ja dat was het wel, de rest vonden we afzetterig duur dus hebben we maar over geslagen. Vandaag hebben we onze laatste dollars uitgegeven aan een klein ijsje bij de Mac, jaja er staat nog 6 dollarcent om mijn rekening. Nee we hebben nog wel contanten hoor, maak je geen zorgen, we overleven het wel ;) We hebben gegeten bij Nando's hier en nu hangen we wat rond. Inmiddels hebben we ons omgekleed om Nederland proof te worden. Dus lange broeken aan truien uit de tas etc. Ja het is nu echt tijd om Australië goodbye te zeggen en de shorts weer op te bergen. Wat een prachtig land! Mooie mensen, relaxte sfeer! En groot, niet normaal. Ik heb me verbaasd over zoveel dingen. Bijvoorbeeld de drive thru voor de drankwinkel (rij je doorheen bestel je drank, dat zetten ze dan voor je in de auto en je hoeft dus niet uit te stappen om drank te kopen), ik heb me verbaasd over de gastvrijheid van mensen altijd bereid om te helpen. Ik heb me ook verbaasd over het feit dat op zaterdagmiddag alle winkels dicht zijn, serieus dat is toch het moment van de week om even door de winkelstraat te slenteren en rond te snuffelen, maar nee hoor. Ik heb me verbaasd over de omvang van de mensen (4e dikste land van de wereld...) Ik heb me verbaasd over al die vadsig grote auto's. Ik heb me verbaasd over de openheid van mensen, ik heb me verbaast over alle rare Australische woorden, ik heb me verbaasd over de ruigheid van de natuur, ik heb me verbaasd over de contrasten tussen de outback en de stad, ik heb me verbaasd over...  ach ik kan nog wel even door gaan. Voor nu rest het mij te zeggen, bedankt lieve lezers voor het volgen van mijn verhalen! Ik heb alle reacties altijd erg gewaardeerd! Hopelijk zie ik je snel of minder snel weer live in Nederland!!

Tot-gauw Kusjes!

1. Jeroen:
    1 maart 2017
    Laatste dagen waarin jullie bijna niks gedaan hebben, hoewel toch nog heel wat gezien zo te lezen.
    Zo te horen heb je een mooie tijd gehad,dat is fijn.
    We zien jullie over vliegen!

Tot later

Jeroen Femke
  2. Hennie de Bruin:
    1 maart 2017
    Hele goede reis en welkom terug in Nederland. Dat zal wel even wennen zijn in het natte koude kikkerlandje.
  3. Jenny:
    1 maart 2017
    Mooie afsluitende blog van je Australisch avontuur Nella! Tot snel in 't Kieroord! :) xxx
  4. Marjolein:
    1 maart 2017
    Top om te lezen! En snel je verhalen live horen en foto's zien! Goeie vlucht straks :)
  5. Marlies:
    Nice! Kijkyuitnaarweerziengroetjes marlies
  6. Sandrien Wind:
    1 maart 2017
    Goede vlucht samen!En we hopen je, samen met je broers, binnenkort weer te zien!