Angkor, bussen & Bangkok en bevriezen in Londen

25 november 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

In Cambodja hebben we natuurlijk Angkor ook bezocht. Vroeger lang geleden was het rijk van Angkor een machtig rijk. Op zn hoogtepunt besloeg het Thailand Laos Cambodja en een groot deel van Vietnam. Verschillende koningen hebben geregeerd in het rijk en bouwden dan nieuwe tempels. Dat hoort blijkbaar zo; nieuwe koning nieuwe tempel. Ook was de ene koning Hindoes en een andere weer boedist waardoor er ook wel het een en ander werd gesloopt/verbouwd werd aan bestaande tempels. In de laatste oorlog is het rijk verslagen en zijn ze vertrokken naar Pnom Phen de huidige hoofdstad van Cambodja en Angkor werd overgeleverd aan de wildernis. Begin 1900 werd het ontdekt door de Franse koloniën en is men begonnen met restaureren en oerwoud vrij maken. Maar ook is er zoals dat haat van alles gejat door tja geen idee. Men zegt dat de thaise veel hoofden van boedas hebben gestolen en daarom zijn er heel erg veel onthoofde beelden. De meer bekende tempels zijn duidelijk beter gerestaureerd dan de minder bekende. 1 tempel hebben ze een soort oerwoud achtig gelaten. Er is een film the tomb rider en die is daar oa opgenomen. Dan weet je dat ;)

Nou wij hebben ons dus fijn laten rondrijden in een tuktuk. Of eigenlijk een karretje achter een motor en ondertussen de tempels bekeken. Het gehele terein is mega dus geen illusie dat je dat allemaal kan zien en na een dag en je het ook goed zat. De dag begon namelijk al half 5 zodat er zonsopgang over Angkor Wat konden zien. Helaas was het weer zo slecht dat er niets te zien was lekker dan.

En toen zijn we weer met de bus terug naar Bangkok gegaan we werden gillend gek van het overtoeristische Siem Reap en we hadden iets voedselvergiftiging achtigs opgelopen dus we waren zielig. De bus was gelukkig heel rustig we waren met zn vieren in de grote touringcar dus we konden heerlijk gestrekt gaan liggen enzo. Bij de grens moesten we wel echt mega lang wachten staande. Hebben daar zeker een uur gewacht en dan heb je eindelijk je stempel stap je buiten wasemt er een rotte vislucht op je af. Niet te harden daar bij de grens. Dan wil je echt nooit meer vlees eten als je dat daar allemaal ruikt en ziet. Maar goed wij gingen naar Bangkok.

We hadden een heerlijk hostel geboekt waar we veel in ons bedje hebben gelegen. We hadden meestal maar 1 andere kamergenoot dus lekker rustig. De laatste nacht was ik zelfs helemaal alleen op de riante 6 persoonskamer.

Eva is inmiddels naar Vietnam gevlogen en ik had nog twee dagen meer hier die ik vooral heb besteed aan boekje lezen, croissant tosti eten, slapen, misselijk zijn, spullen inpakken, nog meer chillen in me bed, pogingen doen tot buiten wandelen al faalden die jammerlijk veel te heet.

En ik heb een jurkje laten maken bij een tailor; hoe die het voor elkaar kreeg weet ik niet maar het paste van geen kant en dat terwijl ze echt honderd dingen aan je meten.

Toen was het moment daar dat ik ging vliegen. Als eerste vloog ik naar Muscat en vandaar naar Londen. Hier had ik 8 uur overstaptijd dus ik ben even de stad i geweest. Het idee was goed maar koud dar het was. Ik landde namelijk om 6 uur sochtends en toen was het 1 graad en zag het wit van de nachtvorst. En niet dat ik daar niet tegen kan het is alleen dat ik alleen maar dunne 35 graden outfits bij de had heb dus dat was een beetje onhandig. In de metro raakte ik aan de praat met een Engelsman die les gaf in verschillende talen en hij ging allemaal tips geven naar welke museums ik kon hoe en welke metro ik daarvoor kon nemen etc. Omdat de museums pas later opengaan besloot ik eerst maar eens naar de big ben en de Westminster church enzo te gaan ook dat was nog niet open. wat wil je om half acht s ochtends. Maar ik heb wel wat plaatjes geschoten. Omdat mijn temperatuur ook drastisch begon te zakken heb ik maar even opgewarmd met een warme chocomel om met nieuwe moed naar de tower of Londen en de tower bridge te gaan. Na wat rondwandelen leek het mij verstandig om weer naar de airport te gaan immers het was een dik uur met de metro en je weer nooit hoe druk het bij de douane is. Nou dat viel dus mee ik was er binnen 5 minuten door dus nu zit ik te ontdooien op Londen Heathrow. Straks nog even naar Amsterdam vliegen en ik ben er weer.

Hopelijk tot ziens allemaal en bedankt voor het volgen van mijn blog!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Laura:
    Welkom terug weer! We moeten snel maar eens afspreken :D
  2. Marjolein:
    25 november 2017
    Begin nu maar snel aan je fotoboek, ik ben erg benieuwd! ;) WElkom terug!
  3. Hennie de Bruin:
    25 november 2017
    Wat heb je weer een super gave reis gemaakt en veel moois gezien en gedaan. Wat leuk dat ik op deze manier soort van mee reisde. Welkom terug en succes met wennen in het koude natte Nederland.
  4. Jeanine:
    26 november 2017
    Welkom terug! Kan niet wachten je verhalen in levende lijve te horen! 😊
  5. Kim:
    27 november 2017
    Leuk om te lezen, fijn dat je weer terugbent! Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's :)
  6. Jeroen:
    27 november 2017
    Het was weer mooi Nella, prachtige foto's en mooie levendige verhalen ,goed geschreven het was fijn om te zien en te lezen,en ja, dan ben je op Heathrow ,ik zou dat heat maar weg laten.
    Het zit er weer op, nu weer back to normal of what ever that May be!
    Graag zien we je weer in levende lijve.
    Tot ziens Jeroen Femke.
  7. Marlies:
    29 november 2017
    Welkom terug nella! Wauw wat een hoop ervaringen en nieuwe activiteiten in die paar maanden. Super leuk om te lezen!!