Kajakken en dode aardappels

14 januari 2017 - Beachport, Australië

Hoi hoi,

Weer een week vol beslommeringen en zonnige momenten is voorbij. Het begon goed deze week met het verzamelen van bladsteeltjes in Wattle Range. Daarna is deze lokatie doodgespoten, Ha! morsdood! Dinsdag ben ik in Robe geweest, dat is een stadje aan het water. Niet dat ik daar veel heb gedaan, want we gingen weer selecteren daar op een pilot, maar we hebben geluncht op het strand in Robe met een prachtig blauwe oceaan voor onze neus :) Hoogtepunt van de dag ;)

Woensdagochtend heb ik voor de laatste keer foto's gemaakt in Naracoorte toen was ik heel blij :) Jaja weer een onderdeel afgerond van mijn thesis. Vervolgens gingen we nog even selecteren wat best goed ging vond ik zelf. 's Avonds ben ik uiteten geweest met de baas, zoon en vrouw omdat de zoon jarig was. We gingen naar 'the Barn' dat is de meest chique tent/dure tent die hier is en daar gingen we heerlijke steak eten. De eigenaar van dat restaurant heeft zijn eigen cattle station dus het vlees dat je eet is lokaal geproduceerd en van eigen bedrijf. Nou ja op die menukaart kan je dus gewoon kiezen hoeveel gram je biefstuk moet zijn. Ik had een 'kleine' van 280 gram. Er was ook een optie van 400 gram, 600 gram of 1 kg biefstuk!! Serieus hoe kan iemand 1 kg aan biefstuk opeten?!! Na het restaurant gingen we bij hun thuis een vadsig lekkere taart eten, een triple berry cheesecake :) En omdat ze dus maar met z'n drieën zijn kreeg ik een halve taart mee naar huis, dubbel geluk dus.

Donderdag was er geen werk en het werd warm, dus ik ben met Viv, de vrouw van de baas naar Southend en Beachport geweest, en het is zoals het klinkt, strand en zon. Southend is een klein plaatsje met 298 inwoners volgens het bordje, hier wonen voornamelijk mensen die met pensioen zijn of crayfishers of lobsters, ik weet niet precies, beide termen worden gebruikt al zijn het 2 verschillende soorten kreeften. Laten we het houden op visachtigen. In ieder geval, toen wij daar waren, kwamen die vissers allemaal een beetje terug van vissen dus we zagen die gevangen beesten en hoe dat allemaal een beetje werkt, wel leuk. Die vissers gaan dus elke ochtend om 4 uur weg en komen rond 12 uur s' middags weer terug in de haven, de crayfish/lobsters worden meteen gewogen en gaan linea recta naar China. Ook als een octopus vangen gaat dat mee, in een aparte bak hoor!

Toen gingen we naar Beachport, want Viv had daar afgesproken met vrienden van haar, dus we gingen met hun lunchen in het beachcafé. Daarna hebben we een stukje van de 'Bowman scenic drive' gereden en nog op het strand gewandeld. Daarna hadden we weer afgesproken met die vrienden van Viv, zij gingen zee-kajakken en ik mocht mee :) Dus dat ging ik doen, eerst viel ik echt bijna om, gelukkig niet helemaal, maar daarna ging het wel prima. Zolang je de kop in de golven houd blijf je wel overeind al zijn de golven soms wel groot (Je zit toch op de oceaan technisch gezien). Daarna heb ik nog even gezwommen en een ijsje gegeten. Nom nom, Old English toffee smaak, en serieus die ijsbolletjes hier ook weer zo belachelijk groot. Je krijgt dus eerst een minibolletje in het hoorntje en dan proppen ze er een megabol bovenop en dan nog meer erop terwijl je er maar 1 besteld, dat heet dan 1 scoop.

Vrijdag heb ik natuurlijk weer heel hard gewerkt aan mijn thesis. Nou ja ik heb me best gedaan laat ik het daar op houden. Ik ben bezig met statistische dingen voor die foto's die ik heb genomen, maar plat gezegd ik snap er geen hout van. Dus dat schiet nog niet echt op.

Maar nu is het weekend :)

zee-kajak-kusjes!

1. Anne:
    14 januari 2017
    Gaaaf, klinkt goed allemaal! En die foto's, wauw, zo'n blauwe zee!
    De octopus is wat minder, haha jakkes, hij zou er maar opeens uitspringen. ;p
    Hahah, dat gaat tegenvallen als je weer in NL bent, krijg je van die mini-ijsbolletjes van de gierige Nederlanders ^^
    Ciao bella, geniet van je weekend!
  2. Kim:
    14 januari 2017
    Wauw, prachtig die foto's! Zo te horen heb je het goed voor mekaar daar, vadsige biefstukken, cheesecake en megaijsjes :) Pas je wel op je 'strong viking run dieet?:P
    Geniet er nog even van! En succes met je thesis en statistiek dingen!
  3. Jeroen:
    15 januari 2017
    Oh oh oh ,schaamte is op mij,nou ja zo dramatisch is het nu ook weer niet ,maar ik loop nu 1 op 3 of zo,jij drie verhalen ik,1 reactie, you can start a new live evereday, zei een psycholoog eens,bij deze dan,wat een mooie verhalen weer van jou Nella, je maakt nogal wat mee,lekker eten,is toch een hot item in jou verhalen,vooral hoe groot de porties zijn,klinkt overigens goed hoor,mega steaks taart enz,
    En je ziet veel van het land,kom je ook nog wel eens van de oorspronkelijke bewoners tegen?
    Zijn de gebroeders ook al gevarieerd? of komen die niet meer?
    Het nieuwe jaar is alweer even aan de gang en het gaat best hier,de nieuwe buren zijn oké, allen onze poes is niet zo blij met de buurhond.
    Whats New, n9et zo veel ,gister mijn motortje verkocht en donderdag de nieuwe opgehaald, yesssssss een echte Harley, ik kon thuisgekomen kon ik gelijk gaan poetsen want het is echt een glimmer, dus met die zeebodem hier zit het er gauw helemaal onder,het houd me bezig...
    Het is nu net 1 graadje, het is wit buiten en het zonnetje schijnt, lekker hoor Femke is een dagje weg en ik weer aan het poetsen, ook in de huishouding dus,beide werken dus beide poetsen.
    Tja,verder weet ik het even niet meer,dus ga ik maar even een bakkie Coffee doen,
    Benieuwd naar je afstuderen zo'n reis wekt natuurlijk wel verwachtingen, dat snap je wel, gaat lukken, ik ken je.
    Tot horens geniet er nog lekken van,see you later, alligator!!!
    Jeroen