Fairy Penguins en Ice-cream

4 oktober 2016 - Mount Schank, Australië

Joooooo!

Gisteren was dus een public holiday, en iedereen was daarom thuis. We hadden bedacht om de penguin kolonie bezoeken hier aan de kust en zo gezegd zo gedaan. Wij op weg naar Port Macdonnell, het weer was wisselvallig en voor de zekerheid hadden we maar regenjassen meegenomen. Gearriveerd viel de regen mee, het regende namelijk helemaal niet, het waaide wel als een idioot en je werd bijna weggeblazen. Dapper worstelden wij ons tegen de wind in naar de befaamde plaats waar penguins zouden moeten zitten. Tja, ze waren er niet! Nee :( Helaas.. Maar gelukkig was het wel mooi daar die kust en regende het niet ;)

Na een wandelingetje daar en het proberen van zand op een steen te gooien zijn we naar Mount Schank gereden (oude vulkaan die slaapt). Hier aangekomen zijn we naar boven gewandeld (lees: trappen lopen). Vervolgens hebben we bovenlangs over de rand van de krater gelopen, erg mooi uitzicht daar. De krater is vanbinnen en vanbuiten helemaal begroeid dus heel erg vulkaan-achtig ziet het er niet uit. Daarna zijn we alle trappen weer afgelopen en we zaten nog maar net in de auto of de stortregen barstte loss. Zelfs zo hard dat je bijna niks zag door de autoruiten. Omdat het zulk lekker weer was, gingen we een ijsje halen, nou ijsje, ze waren echt gigantisch!! (check foto's) We hadden allemaal 2 bolletjes maar het was formaat 6 bolletjes vermoed ik. Het was wel erg lekker in ieder geval en natuurlijk goed weer voor ijs ;) Daar kreeg ik trouwens echt een koude mond van niet normaal, en zoals iemand zei: je krijgt vermoeide mondspieren van al dat likken aan je ijsje. Ik had daarna in ieder geval geen behoefte meer aan lunch dus dat scheelt weer.

Daarna moesten we nog eventjes langs de winkel want 's avonds gingen we zelf pizza maken en opeten :) Voordat we die pizza gingen maken, ben ik eerst even naar de fitness geweest met Anne, ja dat ijs(je) er eerst maar af sporten natuurlijk en daarna een overheerlijke pizza gemaakt, nom nom!

Nou dat waren mijn avonturen op Labour-day.

IJskoude-kusjes!

Nella

1. Marjolein:
    4 oktober 2016
    Gave foto's Nella!! Andere keer maar weer terug om de pinguins te spotten dan. Of om nog zo'n mega chill ijsje te halen :) :)
  2. Laura:
    4 oktober 2016
    Wooow mega ijsbollen inderdaad!!
  3. Je moe:
    4 oktober 2016
    Prachtige natuur Nella, zo zie je nog eens wat...
    Moeten wij ook invoeren zo`n public holiday.!
  4. Jeroen:
    4 oktober 2016
    Nogmaals classy photos, hier vallen de walnoten uit de bomen,roeren de ganzen zich en ik heb al in dagen geen zwaluw meer gezien,nou dan weet je het wel,de bomen beginnen te kleuren en we hebben mooie dagen en rustige avonden met weinig wind,echt waar.
    Zo te zien maak je leuke uitstapjes en lig je niet van eenzaamheid in je bedje te huilen .
    Ik ga ervan uit dat de pizza's naar origineel recept zijn vervaardigd, waren ze echt lekker? Groeten uit de nop,
    Jeroen Femke