Aardappels en Sticky flies

28 oktober 2016 - Naracoorte, Australië

The sun is shining and so are you :)

Halloa!

Gisteren heb ik mijn 2e proef gepoot, hoera :) Gisteren was een lange dag omdat deze lokatie ook stukje verder rijden is. Maar het is allemaal gelukt en aardappels zitten in de grond. Nu is het wachten op de opkomst van de aardappels. Ook heb ik afgelopen week mijn definitieve proposal ingeleverd ofwel wat ga ik nu doen, mmm goede vraag. Dat weet ik nog niet. Er is helaas geen werk op mijn werk dus ik kan geen centjes verdienen. Ik ben een beetje aan het rondkijken wat ik dan wel ga doen de komende 10 dagen, ALLES IS ZO DUUR! Ik dacht misschien naar Alice Springs te gaan, maar daar moet je echt een dikke portemonnee voor hebben, dat nogal balen eigenlijk. (iemand geld over die wil doneren? :) ) Naja ik zie ook wel wat ik ga doen. Mijn aardappels zitten erin en het weer wordt steeds beter hier. Sinds vorige week is het ineens omgeslagen het weer, bijna geen regen, warmer overdag, de lucht zie je al trillen van de hitte zo nu en dan. Alles is nog super groen door de vele regenbuien van de afgelopen maanden en dat is mooi. Al verwachten ze dat het snel allemaal doodgaat nu het weer ineens heeft besloten dat het nu wel zomer gaat worden.

Ze zijn hier trouwens echt panisch met zonnebrand. Als het ook maar lijkt dat de zon schijnt komt meteen factor 50+ tevoorschijn, hoed op het hoofd, lange mouwen. Ja ik ben duidelijk te Europees op dit te begrijpen, en zij begrijpen mij niet. Tuurlijk is zonnebrand en een hoed fijn want anders bak je echt weg zo fel is de zon, maar om mijzelf nou meteen op te sluiten in lange mouwen en zoveel zonnebrand op te smeren dat je wit ziet vind ik ook nogal ver gaan. Ik geniet liever nu een beetje van de zon met een normale hoeveelheid zonnebrand voordat het te heet wordt en het echt niet meer chill is.

Trouwens er zijn hier echt vreselijk vervelende vliegen, niet normaal. Ze vliegen de hele tijd in je ogen, of ze gaan op je zitten en dan moet je ze echt eraf slaan van je armen anders blijven ze zitten. En als je van die zonnebrand opsmeert helemaal daar plakken ze gewoon aan vast. Sowieso plakt alles vast aan die zonnebrand # zwarte strepen op mijn gezicht.

Maar die vliegen dus, eerst dacht ik van stink ik als een mesthoop ofzo dat ze op mij af komen, maar ze zitten op iedereen dus of we stinken allemaal of het hoort zo.  En in de zomer schijnen ze soms zelfs van die gazen dingen over hun hoofd te doen omdat er zoveel vliegen zitten, ieuwl! Een voordeel: ik kan heel hard schelden op die beesten in het Nederlands, dat verstaat toch niemand. O nee ik scheld natuurlijk niet, altijd beschaafd blijven ;) In Nederland hebben we ook vliegen maar als je dan je arm beweegt vliegt de vlieg wel weg, ze vliegen tenminste flies are flying, hier zitten ze gewoon een beetje te plakken op je arm/hoofd/ogen.

Dat is mijn leven wel weer

Doei doei

Sticky-kisses!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjolein:
    28 oktober 2016
    Joo Nella goed bezig met je aardappels! Die foto met die drone gemaakt is ook echt vet :) Enne, scheit aan dat geld joh!! Nu zit je daar, gewoon lekker gaan doen wat je leuk vind, later verdien je het wel weer terug :D Geld is ook maar geld toch! T weer ziet er heerlijk uit, strak blauwe lucht, wowie!
    Kusjes!
  2. Laura:
    28 oktober 2016
    Dus nu ben je vrij totdat je aardappels opkomen, wat een leven :P Hier zijn we ook allemaal druk aan de thesis bezig en kan ik ook wel een aantal dagen vrij gebruiken, maar helaas.. zullen nog moeten wachten tot kerst. Alice Springs is natuurlijk wel echt mega cool naar toe te gaan aangezien je daar nu toch bent (beetje jammer dat het dan wel ook mega duur is).

Btw, plakken de vliegen ook aan je ogen?!

Groetjes Laura uit het steeds kouder en donkerder wordende kikkerlandje (moeten snel eens skypen met de plantinnetjes!)