Terrorstad Mysore & Green paradise Munnar

18 oktober 2017 - Munnar, India

Ola!
Er is al weer zoveel gebeurt hier. Na Hampi zijn we naar Mysore gegaan. Dat alleen al had nogal wat voeten in de aarde. De trein was maar liest 8 uur vertraagd, dus ipv om 21.30 (vrijdag) ging de trein pas 5.30 uur de volgende ochtend (zaterdag). Omdat er niet zo lang wilden wachten zijn we op aanraden van onze riksja driver met de bus gegaan. Nou dat was dikke terror die bus. we hadden wel bedjes a 180cm lang dus ik lag van muur tot muur. Maar vooral hoe die chauffeur reed echt zo vaak bijna me bed uitgerold niet best. Hobbels, slingeren, hard remmen etc. De bus ging naar Bangalore dus daar moesten er overstappen op een lokale trein naar Munnar, kregen we het aan de stok met een riksja driver die vond dat hij meer geld moest hebben dan afgesproken. Maar ja wij zijn niet gek natuurlijk pech voor hem. Eindelijk waren we rond 12 uur s middags in ons hostel (zaterdag). Ergens in een typisch Indische tent gebruncht. We hadden dosa besteld. kregen toen echt een mega pannekoek! Hillarisch 😂. Toen raakten we aan de praat met iemand die ons naar de oude markt zou brengen maar hij dumpte ons ergens in een winkeltje waar ze essential oils en wierrook verkochten. Veel blabla en achteraf hadden we dat soort dingen tien keer zo goedkoop ergens anders kunnen kopen maar omgerekend zijn we maar voor een paar euro opgelicht dus dat scheelt. Toen werden we naar een zijde winkel gebracht. Daar verkochten ze hele mooie sjaals maar die waren schofterig duur. Daar hebben we voor bedankt en zijn er snel vandoor gegaan.

Verder hebben we in Mysore het paleis bezocht, dat was an sich niet heel bijzonder. Het meeste was namaak, de schilderingen waren nagechilderd en de tapijten op de grond waren vervangen door tegels. In het paleis raakten we aan de praat met een jonge Indiër. Hij was lichtelijk en rijkeluiskind. Zo had hij al veel in India gereist maar hij nam het liefst het vliegtuig want de treinen en bussen vond hij te vies dus hij was nogal verbaasd dat wij dat wel deden. Ook toen wij hem een koekje aanboden was het: 'That's not a cookie that's a biscuit'. ofwel niet goed genoeg 😂. Verder wel heel aardig hoor. Ook wilden echt weer honderd mensen met ons op de foto. niet normaal. We werden gewoon belaagd van alle kanten. We zijn gauw weggevlucht van het paleis. We hebben toen de lokale dierentuin bezocht; dat scheen een van de mooiste van India te zijn. Tja was wel prima niet mega bijzonder de meeste hokken waren in ieder geval niet mega klein en je kon een dier adopteren.

Vanuit Mysore namen we de nachtbus naar Kochi en vandaar een lijnbus naar Munnar. Die nachtbus was zo mogelijk nog meer terror dan de vorige omdat we nu gewoon in stoelen moesten slapen. Ook deze chauffeurs waren niet goed in soepel rijden. We kwamen nogal gebroken aan. Toen nog de lijnbus. In de lijnbus was het uitzicht heel mooi. Munnar ligt in de bergen dus over smalle paden slingerend de berg op. gelukkig had deze chauffeur wel rijskills ☺.

Hier in Munnar hebben we een hike gedaan door de theevelden. schitterend mooi! Hier zitten veel plantages in totaal iets van 14000 hectare thee. Verder wordt er ook koffie verbouwd en bovenop de bergen wonen wilde olifanten die we helaas niet hebben gezien Ook hebben we gewandeld naar de waterval, volgens de lokale oude mannetjes konden we via 'shortcut shortcut the steps' ofwel via allemaal trappetjes in de theeplantages kan je gewoon recht naar beneden ipv via de slingerende weg. Nu zitten we heerlijk op ons balkon en kijken uit over de theevelden terwijl de laaste ochtendmist verdwijnt. Straks nemen we de bus naar Allephuza dat is bij de Kerala Backwaters.

1. Je moe:
    18 oktober 2017
    Nou Nella, goeie reis ik slaap toch liever in mijn bedje dan in een hobbelende bus.Maar ongetwijfeld zien jullie heel veel moois !
  2. Jeroen:
    18 oktober 2017
    Niet vergeten Nelle te reageren,
    Wat een geweldige reis maak je toch ,zo te zien ,wederom prachtige foto's en mooie verhalen ,met iedereen op de foto, heel apart.
    En ja jullie zijn rijk dus ,betalen pannekoek !!!
    Lekker met de hobbelbus lekker dan.....
    Het is wel te zien dat het prachtige natuur is daar, nog niet ziek geweest?
    Geen gekke vleesjes op vage marktjes eten !
    Geniet er nog maar van.
    Mooie verhalen, blijf vooral schrijven.
    Groeten Jeroen
  3. Marjolein:
    19 oktober 2017
    Super leuk geschreven, het avontuur is in ieder geval goed aanwezig! Heel leuk om te lezen :D En gaaf om ook die theevelden te hebben gezien. Staat jullie vast nog veel meer mooie natuur te wachten! En anders tussendoor nog even een wierookje opsteken, heb je vast een hoop van ingeslagen bij het winkeltje haha. Liefs!