Verenigde Arabische Emiraten

25 december 2018 - Al Ain, Verenigde Arabische Emiraten

Hey!

Het is weer zover, ik ga eventjes op vakantie. En de vorige keer heb ik heel teleurstellend niets op mijn blog gezet dus zal nu iets beter me best doen (en een goede manier om mijn nieuwsgierige collega's allemaal in 1 keer op de hoogte te brengen 😉). Maar de verenigde Arabische Emiraten ben ik dus.

De reis begon al vroeg op maandagochtend. ik moest om 6.30 op antwerpen centraal zijn.. en toen namen we de trein naar Schiphol. Ofwel om uurtje of half 9 was ik op schiphol. Deze nogal onnozele constructie had te maken met het feit dat het een trein-vliegticket was dus je moest in die trein zitten. Nou in die trein zetten ze een miniscule stempel op je ticket and that's it. Nou ja het was een goede manier om kennis te maken met de groep.

Na een voorspoedige vlucht en super vatsige verwennerij van de klm zijn we geland in Abu dhabi. Er was nogal wat gedoe met bagage dus na wat uren scheen vertrokken we eindelijk vanaf de luchthaven op weg naar de supermarkt. S avonds rond 11 uur waren we in de mall om boodschappen te doen wat zoals altijd met een groep altijd voeten in de aarde heeft. Omdat we nog geen avondeten op hadden snelde we om kwart voor 12 nog even de pizzahut. Toen nog opzoek naar een slaapplaats. Na minstens drie keer op en neer over de snelweg te hebben gereden en ook evenzoveel keren voor het bord militaire zone te hebben gezien, vonden we eindelijk een plekje in een boomgaard. Maar met dat we de tenten opzetten kom er een arabier en hij nodigt ons uit in zijn huis want de boomgaard heeft sprinkler irrigatie en dan worden we nat. Uiteindelijk na mierzoete Arabische thee kunnen we rond drie uur s nachts slapen.

Dinsdagochtend krijgen we Arabisch ontbijt bestaande uit een soort droge pannekoeken met crème fraiche en weer de thee. De bediende blijft maar lopen met eten en voert steeds meer eieren en water en thee aan. Dan vertrekken we naar Al Ain. Snelweg vierbaans, 160km/uur dus we zijn er zo. Hier bezoeken we een berg formatie waar ze op niet zo'n subtiele wijze een snelweg overheen hadden gelegt. Ook hadden ze een oase aangelegd met behulp van sprinklers en er waren zogenaamde warm water bronnen. Maar er lagen zoveel slangen en buizen dat ik dat een beetje betwijfel. Tot slot bezochten we de kamelenmarkt waar zoals de naam al zegt heel veel kamelen te koop zijn. Nu zijn er even een autoverzekering aan het regelen voor Oman en dan zo meteen in het donker weer op jacht naar een slaapplaats.

1. Rinus & Jenita:
    26 december 2018
    Leuk om je reisverhalen weer te volgen Nella!
    Hoeveel kamelen was je waard op de kamelenmarkt? ;)