Gelukkig nieuwjaar

31 december 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar vanuit Dubai! Hier vermaak ik me nog wel eventjes. We hebben het nieuwe jaar ingeluid bij de hoogste toren van de wereld: Burj Khalifa. Dat was al een avontuur op zichzelf. We waren rond een uurtje of half negen s avonds op de bewuste plaats. Maar we moesten nog eten. Dus wij gauw wat halen bij de winkel met een gedeelte van de groep. Als we een half uur later terug komen is het afgeladen vol. Het ziet letterlijk zwart van de mensen. Indiërs?Pakistanen? en arabieren. In ieder geval vol en druk. Nadat we ons daar doorheen heben geworsteld en bij de rest hebben gevoegd kunnen we de vette hap naar binnen werken. En dan begint het wachten. We proberen de mensen om ons heen de wave te leren maar dat lukt niet echt. Dan eindelijk is het zover. Nieuwjaar. Een mooie vuurwerkshow vanaf dat 800m hoge gebouw. En dan ineens als dat klaar is komen al die getinte mannetjes op ons af en willen met ons blonde vrouwen op de foto. We worden nog net niet bedolven. Gelukkig kunnen de mannen ons heel hero-achtig redden. Lopend over de snelweg gaan we er gauw vandoor. (Die was afgesloten dus niet abnormaal) . Omdat de metro's de stad uit uitpuilend doen We nog maar even een drankje in een hotel bar.

Verder hebben we vandaag de grootste moskee van de wereld bezocht en het Louvre (nee niet die in Parijs). Ook inben We de afgelopen dagen het strand uitvoerig bekeken en ons behoorlijk verbaasd over de extravagante gebouwen in deze steden.

1. Jeroen:
    1 januari 2019
    Ziet er te gek uit daar, beste wensen en geniet ervan, van het leven !