Canberra to Sydney en terug naar Bairnsdale

25 februari 2017 - Bairnsdale, Australië

Hallo!

Ik heb net een muffin naar binnen geschoven in de Mc donalds, jaja ook die ordinaire tent kennen ze hier, ze noemen het alleen macca's. Maar goed, we zijn dus nog steeds on the road. Vanaf Canberra zijn we via de wijnproeverijen naar de Blue Mountains gereden. Ondertussen hadden we nog een probleempje met het remlicht van de auto, dus dat moest eerst gefixt worden. In de blue mountains hebben we gekampeerd op een free camping spot, wat betekent heaps of backpackers en een stinkende long-drop wc. (dat is een wc die je niet doortrekt het valt allemaal gewoon in een groot gat.). We stonden aan de megalong road, nou die weg was ook mega long en mega steil. We hebben 's avonds rond een kampvuur gezeten met allemaal backpackers en afgesproken om met een groepje te gaan wandelen. Zondag zijn we naar de plaatselijke presbyterian church  geweest, alleen maar oude mensjes daar en iedereen kwam even met ons kletsen en iedereen nodigde ons uit voor morning tea in de kerk wat we dus niet konden weigeren. Erg hilarisch al die mensjes die ons koffie willen inschenken en koekjes aanbieden. 's Middags gewandeld bij de three sisters samen met backpackers van dat kamp. Mooie tocht. Steil naar beneden door het dal en weer omhoog wandelen. Onderweg zagen we nog een black shake. Gelukkig stak hij zijn kop omhoog anders had ik er bovenop gestaan vrees ik. Maar ging allemaal goed. Maandag vertrokken we naar Sydney waar we heerlijk alle toeristendingen hebben bekeken als opera house, bridge, botanische tuin, sydney eye en Marly Beach. (Bondi beach hebben we maar over geslagen dat was te ver weg). Na Sydney zijn we langs de kust naar het zuiden gereden. Eerste stop was in Bateman Bay waar we langs het water stonden, eerst zag het er aanlokkelijk uit maar toen de vissenmannen inktvissen uit het water haalden besloten we daar niet te gaan zwemmen. Ook waren de kwallen erg talrijk in het water. Al met al teveel vieze beesten. We zijn meer richting de oceaan gereden en daar was wel een machtig mooi strand waar we heerlijk in de golven gedobberd hebben. Ondertussen had onze koelkast het ook begeven wat erg vervelend is (hij doet het nog steeds niet) maar we hadden dus gebeld naar de company dat ze het zouden fixen dus hele dag soort spastisch naast mijn telefoon gezeten in de hoop dat ze zouden bellen waar het gefixt kon worden, nou dat is dus niet gebeurt en gister belden ze dat het ook niet gaat gebeuren omdat we zogenaamd in de middle of nowhere zitten, nou ik weet niet maar het is hier goed bevolkt nog. Dus we zitten zonder koelkast, heerlijk warme kaas enzo ;) Verder zijn we van Bairnsdale naar Eden gereden waar we de plaatselijke walvis museum hebben bezocht en over de steenachtige kust hebben gewandeld. Van Eden zijn we naar Marlo gereden en langs de rivier gestaan en nu zijn we dus in Bairnsdale in de McDonalds. Ja dat komt omdat we vannacht op een langs de rivier met veel bosjes stonden en die combinatie geeft mij een soort onprettig gevoel van veel slangen in de buurt, dus ik durfde daar niet in de bosjes naar de wc te gaan ofwel vanmorgen om half 7 reden we al naar het dorp naar de public toilets en daardoor waren we al super vroeg in Bairnsdale waardoor de information centre nog niet open is. Nu is het inmiddels bijna 10 uur dus dat centrum gaat vast zo open. Nou me broers zitten te springen om te gaan dus groetjes daar en tot gauw!

vakantie-is-fijn-kusjes!

1. Kim:
    25 februari 2017
    Leuk Nella!! Enjoy :) Enne, niet teveel hamburgers eten hea :P
  2. Jeroen:
    26 februari 2017
    Klinkt als een mooie rondrit, een mooi land,beetje lastig als je geen koelkast hebt in die hitte,warme kaas,yummi
    Grappig morning tea in de kerk en dan koffie krijgen.....
    De foto's zijn wederom prachtige, ook de selfies,
    1 maart vliegen jullie weer terug?ruim op tijd voor de verkiezingen, wij zin op dit moment een deel van de stembiljetten aan het drukken en vouwen,3,7 miljoen, slechts een deel van de totale hoeveelheid er zin ook andere drukkerijen bij betrokken.
    Dame en jongens geniet ervan maak nog een zootje foto's zodat je later nog een kans na genieten.
    See you all later,Doewie uit een natnopje

Jeroen.