Abu Dhabi

30 augustus 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Jaja, de eerste vlucht zit er inmiddels op en op dit moment ben ik in Abu dhabi aangeland. Enkele kernwoorden hier zijn wel buiten warm, binnen vriezende airco, veel bedekte vrouwen en toiletten die ruiken naar permanente diaree. Ook lopen er een heleboel van die popo's in witte gewaden en een tulband op hun hoofd, parmantig rond te paraderen. Verder is het wel prima hier. Het is nu 7 uur 's ochtends hier, wat betekend dat ik nu een uur geland ben.  (NL tijd = deze tijd - 2 uur). Mijn vlucht is te omschrijven met de zin eeuwig jammerende kinderen. Er zaten echt verbluffend veel kleine kinderen in het vliegtuig die allemaal het nodig vonden om om de beurt het op een krijsen te zetten terwijl iedereen in het vliegtuig dappere pogingen deed tot slapen.

Gelukkig staat deze vliegmaatschappij voor arabische gastvrijheid, en daarom werd ik goed verzorgt door de steward: Zo werd er net na vertrek avondeten geserveerd, waarbij ik tegen hem zei dat ik alleen een warm broodje wilde en niet het hele menu. Hierop zei hij, oo maar dan krijg je twee warme broodjes, en ook nog chocolademousse. Tja logica waar ik niet tegenop kan, maar de chocolademousse was erg lekker. En na de krijsende-kinderen nacht, stond hij om 5 uur 's nachts met een grote glimlach naast mij staan met de vraag of ik coffea or tea and a chocolat muffin wil.

Ook lag er een heel schattig zakje te wachten waarop stond sleep tight met daarin een slaapmasker waarop stond: Wakker maken als er eten komt XD Dat deed mij even glimlachen toch. Ook werden er warme schoonmaakdoekjes rond gebracht om je handen schoon te maken, echt heel random tijdens de vlucht, als we nou daarvoor hadden gegeten dat kan, maar dat was niet zo.

Verder werd er regelmatig gezellig Arabisch gebrabbeld door de intercom, waarnaar een summiere samenvatting volgde in het Engels. Ik denk in ieder geval dat het een samenvatting was aangezien het minstens de helft korter was.

Nou verder heb ik nu even niet zoveel te melden dus ik ga maar richting mijn gate hobbelen (nu zit ik in de burgerking voor de wifi, zonder dat ik iets besteld heb, slecht he :P)

Arabische kusjes!