He Ho Let's Go!

13 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Zoals al aangekondigd zijn we per boot bus vliegtuig naar Chiang Mai gereisd. Na een heerlijke en vooral korte vlucht naar Chiang Mai werden we hartelijk welkom geheten in ons hostel. Het was een heerlijke oase met een warme douche vooral die warme douche was fijn na weken koud gedoucht te hebben. We hebben de night bazaar bezocht waarbij we zeer veel lekker eten hebben geproefd dat voor je neus wordt gebakken en gebraden. Ook hebben we een heuse thaise shoulder back neck massage gedaan gewoon op straat in plastic tuinstoelen (wees niet bang geen gekke draai aan ons hoofd dus ons nekje is nog geheel in tact 😉) Verder hebben we de nodige troepjes/souvenirs gekocht. Ook hebben wel per scooter het een en ander bekeken zoals de tempel op de berg, een Hill tribe en een meer wat spectaculair mooi zou zijn. Dat viel een beetje tegen maar er waren langs de kant overal bamboe hutjes met tafeltjes dus daar hebben we heerlijk gerelaxed.

Daarna gimgen we naar Pai; via de 1095 zijn we per scooter naar Pai gereden. Dit is naar men zegt een hele beroemde weg om per motor af te leggen. Hij telt op precies te zijn 762 bochten. Maar serieus tweederde van de route is eigenlijk heel saai pas het laatste stuk slingerend door de bergen geeft prachtige taferelen. Onderweg kwamen we nog langs een spuugpunt! Er stond een bordje van een kotsend poppetje boven een wc! We lachten ons krom :) Maar je kan dus per minivan naar Pai en veel mensen worden erg wagenziekte van al die bochten en bochten. Toch fijn als je dan halverwege mag kotsen 😉. Gelukkig hadden wij nergens last van.

In Pai hebben we op rond gescheurd op onze scooter. We bezochten zoveel dingen; zo hebben we in een waterval gezwommen en Boeda op de berg bekeken.

Ook zijn ee bij 'the land split' geweest. Die land split is dus een akker die door een aardbeving is stukken in gescheurd. De boer ontdekte na de aardbeving dat er niets meer over was van zijn land behalve diepe scheuren in de grond en besloot dat hij er een toeristische attractie van wilde maken. Dus wij hebben die scheuren bekeken echt best indrukwekkend. Daarna kwamen we bij zn groentetuin een waar walhalla voor plantenwetenschappers. Bij alles stonden bordjes wat het was heel leuk. En het leukste kwam daarna, we konden heerlijk in een hangmat liggen en kregen bergen met eten en drinken van die boer alles zelf gekweekt in zn groentetuin. De bedoeling is dan dat je daarna een donatie doet wat we natuurlijk hebben gedaan. Dus wij hebben daar chill in een hangmat gelegen beetje hibiscus sap drinken met bananenchips en nootjes in de hand. En lekker dat het was 😊.

Pai Canyon hebben we bezocht en dat is een avontuur op zich. Het is hoog, steil en smalle paadjes en afbrokkelende zijkanten. Dus ik wil mijn scooter helm even aan mijn tas binden om mijn handen vrij te hebben laat ik hem per ongeluk vallen. Dus die ligt nu onderin het Pai Canyon. Het was te steil om naar beneden te klimmen om hem op te halen. Dus vervolgens moesten we op jacht naar een helm.. maar dat is helemaal gelukt gelukkig voor 11,25 Euro had ik een nieuwe bling bling helm.

Ook de bamboo bridge is mooi. Dat is een pad op een halve meter hoogte tussen de rijstvelden door Super mooi om zo tussen de velden te lopen.

En na enkele dagen was het weer tijd om terug te rijden naar Chiang Mai met onze scooter. Verrassend genoeg was de terugreis veel mooier. We hebben verschillende stops gedaan om van het uitzicht te genieten.

Terug in Chiang Mai zijn we naar een Thai boxing wedstrijd geweest. Dat was soms best wel hillarisch vooral als ze meer om elkaar heen staan te dansen dan te boksen. Maar er waren ook echt jonge jongens en meiden aan het boksen echt niet oké hoor; ze zagen eruit als iets van 13-14 jaar. Ze waren sowieso vooral hard aan het meppen en het was technisch gezien niet bijzonder.

Ook heb ik zelf een lesje muay thai boxing gedaan. Dat was super leuk om te doen! ik was wel de enige vrouw daar dus kreeg een beetje het idee dat ze extra voorzichtig waren. Echt deden een paar oefeningen en dan moest ik weer water gaan drinken en een minuut pauzeren :) Ook vond ik de instructeur nogal moeilijk te verstaan dus we hadden een beetje communicatie problemen en deed dus regelmatig de verkeerde kick of punch... Wel een paar leuke trucjes geleerd en wie weet komt het nog van pas.

Straks, als in over een uur worden we opgehaald, gaan we een tweedaagse jungle tour doen; wandelen in een natuurpark, bamboe raften, waterval zwemmen, olifanten verzorgen en een nachtje slapen in een bamboe hut dus ben benieuwd :)

1. Rinus & Jenita:
    13 november 2017
    Leuk Nella! Weer heel wat anders dan India!
    Veel plezier, ben benieuwd naar de volgende blog ;)
    Groetjes Jenita
  2. Kim:
    13 november 2017
    Wauw, gaaf zeg! Mooie foto's ook :) Enjoy en veel plezier op jullie jungletrip!
  3. Marjolein:
    Echt geweldig Nella!! Volop genieten daar :D