De eerste indrukken.

4 oktober 2017 - Mumbai, India

Zo hallo!
Wat een indrukken hier!
Na een redelijk lange reis zijn we eindelijk gearriveerd! Onze eerste vlucht ging naar Musqat maar maakte ook nog eens en een stopje in Dammum (Saoedi Arabië). Dat was best hillarich want daar is een strickt geen alcohol beleid. Omdat wij met klm vlogen kon je alcohol als bier en wijn krijgen. Het gevolg was dat toen we bijna bij Dammum waren alles gauw werd opgehaald en opgeborgen, zodra we weer opgestegen waren kwamen ze weer met de alcohol 😄. Vanaf Dammum naar Muskat waren we maar met 88 passagiers dus was best gezellig! Achter ons zaten mannen die baggeraar waren en de stuwardessen kwamen allemaal praatjes met iedereen maken heel tof. Op musqat hadden we iets van drie uur overstap tijd en daar raakten we aan de praat met een Nederlandse jongen was wel gezellig, hij was ook opweg naar India maar dan noordelijker. Toen we eindelijk konden boarden bleken we de enige westerlingen in het vliegtuig daarom kwam een beambte speciaal vragen waar we naartoe moesten en of we wel in de goede rij stonden maar dat stonden we. In het vliegtuig ging driekwart van de mededelingen alleen in het Arabisch dus veel verstonden we er niet van. Al snel arriveerden we in Mumbai waar we onze visum en stempel moesten halen. Stonden we al tijdje in de rij waren we eindelijk aan de beurt stonden we in de verkeerde rij.. Maar kwam allemaal goed we moesten naar een andere balie en daar ging speciaal een meneer achter zitten voor ons en werden adequaat geholpen. Probleem twee het pin apparaat deed het niet en weer werden we vriendelijk geholpen met hoe het wel werkt; blijkbaar moet je je pinpas er even in en uit doen ipv gewoon erin steken wat je in Nederland doet. Nou ja weten we dat ook weer. Vervolgens hoe komen we in het hostel. Een taxi was belachelijk duur dus wij wilden met Über maar daar hadden we internet voor nodig. Weer waren er vriendelijke mannen die ons hebben geholpen. We waren uiteindelijk denk ik rond half negen in het hostel en we konden al bij onze kamer. Dus na even op het dakterras te hebben gezeten besloten we nog even te slapen aangezien we niet hadden geslapen in het vliegtuig. Afgelopen middag na ons middagdutje zijn we op jacht geweest naar trein tickets maar dat is nog niet helemaal gelukt. Morgen opnieuw proberen en anders nemen we de bus. Verder hebben we heerlijk spicy gegeten in een heus indiaans restaurant. Lekker heet eten daar! Ook hebben we een Indisch nummer geregeld zodat we altijd WiFi hebben en kunnen bellen. Verder zijn we met een taxi naar de stad geweest en gewandeld langs boulevards en over zeer vieze stranden, langs cricket spelende kinderen en door claustrofobisch kleine straatjes. Om terug te komen in het hostel wilden we weer een über taxi boeken maar we hadden geen internet en weer waren er behulpzame mannen op straat die het voor ons regelden. Al met al super vriendelijk iedereen en bereid tot helpen!

Nou nu gaan wij even lekker chillen op het dakterras en al dat zweet van ons lijf spoelen. Ja het is hier 35 graden en super vochtig dus heel benauwd de hele dag.

groetjes!
PS. sorry voor spelfouten ik schrijf via mijn telefoon want heb je laptop niet mee dus typt een beetje onhandig.

pps. als je je abonneert op mijn mailinglijst rechts in het sherm ontvang je een mailje als ik iets nieuws post.

1. Kim:
    4 oktober 2017
    Leuk om te lezen en fijn dat iedereen zo behulpzaam is! Haha, en dat hete eten + vochtige weer klinkt herkenbaar :) Enjoy!
  2. Jeroen:
    4 oktober 2017
    Nou zolang het nog Nella,s aangename avonturen heet is het wel oké, even geen alcohol in het vliegtuig, even afkicken dan maar,lekker warm overigens, 35 graden rv 99 %?
    Hier 13 graden rv 100 % 😭
    Veel plastic op het strand zo te zien.
    Nou cheers, tot later.
  3. Marjolein:
    4 oktober 2017
    Haha ik hoor al zat leuke dingen langskomen! Je gaat vast veel avonturen beleven daar! Geniet van het super lekkere eten en de aardige mannen ;)
  4. Marlies:
    4 oktober 2017
    Goed bericht dit :) fijn dat je aangekomen bent en een goeie reis hebt gehad! Beetje bijgekomen? Hopelijk vinden jullie snel treinkaartjes dan kan de trip langs de kust beginnen :) geniet ervan! Vele groetjes!