Flying home

3 januari 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Inmiddels is de zon verdwenen achter de horizon. Ik bivakkeert al op Dubai airport. Vanacht om 2 uur vlieg ik terug naar Schiphol. De afgelopen dagen zijn omgevlogen! We zijn verscheidene malen heen en weer gependeld tussen Dubai en Abu Dhabi. Op nieuwjaarsdag was het al in de ochtendgloren voordat We onze tent konden opzetten omdat de stad helemaal vast stond en we buiten de stad moeten kamperen. Daarom hebben we maar een strand dagje (middagje) ingelast waar we als echte Nederlanders een nieuwjaarsduik hebben genomen. Het Unox mutsen hadden we niet nodig. Na een drankje in een Irish pub en een heerlijke curry hebben we de city by night bekeken. Er staan mega decadente paleizen en gebouwen hier! Zoveel verschillende architectuur. Heel gaaf om te zien!

Na een rustige nacht wildkamperend in de stad (dit keer niet weggestuurd) waren we weer helemaal fit. Vandaag stond een dag Yas Waterworld op het programma. De hele dag glijbanen dobberbaden en fall-down attracties. Heerlijk! Het was zeker in de ochtend super rustig dus We hebben ons helemaal suf gerend door dat park. Want telkens was de ingang voor een glijbaan heel ver weg van de uitgang en dan ook telkens heel veel trappen op. Goede beenspier training. Er was ook een glijbaan dan viel de vloer onder je voeten weg dat is best eng en vervolgens wordt je rug rijkelijk gescrubt. Maar wel adrenaline kick. Ook waren er glijbanen waar je juist op een matje of op een band doorheen moest. Dat was wel chiller voor je velletje. Al met al goed vermaakt.

Vandaag een dagje Dubai naar eigen inzicht. Ik bivakkeertbivakkeert damen met 7 anderen de Burj Khalifa bekeken. Heel gaaf om op zo'n hoog gebouw te staan. Maar logistiek was het een beetje ellende. veel wachten en best wel dringen. En de ramen waren vies grootste nachtmerrie voor foto's! Maar ik heb me best gedaan.

Nu nog een paar uurtjes wachten en dan zie ik jullie hopelijk weer in Nederland!

Tot het volgende avontuur!

1. Diana Zwijnenburg:
    3 januari 2019
    Wat een avontuur Nella! Wij zitten net in de auto op weg naar het vliegveld. Anne heeft een website gemaakt waarop je ons kan volgen. Ze zal je wel een link sturen
  2. Thea:
    4 januari 2019
    Leuk Nella! Klinkt als een heerlijke vakantie!
  3. Marlies:
    5 januari 2019
    Hey Nella, een beetje laat.. maar ik geniet bij deze alsnog mee van je foto's en beeldende beschrijvingen ;) Mooie nieuwe avonturen, leuk man! Groetjes :)